Mastercourse: Merkmanagement

Mastercourse: Merkmanagement
Image from nima.nl
Mon 16 December 2019
Monday 16 December 2019
5:30 PM - 9:00 PM
Ended

december, 2019
Mastercourse: Merkmanagement
NBC congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein
16
dec
17:30
21:00
Mastercourse: Merkmanagement
Word als marketing/communicatieprofessional opgeleid om de regisseur van het merk en de merkcommunicatie te kunnen zijn.
Schrijf je snel in!
Investering:
NIMA Member € 1.000 (excl. btw)
Normaal tarief € 1.200 (excl. btw)
Inclusief literatuur en ontvangst met diner
Tijd
(Maandag) 17:30 - 21:00
Locatie
NBC congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein
Kalender
Google Kalender
Investering
NIMA Member € 1.000 (excl. btw)
Normaal tarief € 1.200 (excl. btw)
Inclusief literatuur en ontvangst met diner
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!
Bekijk al onze
memberships
of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het
NIMA Passe-partout
. NIMA hanteert de
NIMA Fair Acces Policy
.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!
Event beschrijving
Recent onderzoek wijst uit dat veel organisaties in Nederland merkmanagement als complex, onvoorspelbaar, rommelig, chaotisch en soms zelfs anarchistisch ervaren. De evolutie en fragmentatie van media helpen daar niet bij. Ook
Event beschrijving
Recent onderzoek wijst uit dat veel organisaties in Nederland merkmanagement als complex, onvoorspelbaar, rommelig, chaotisch en soms zelfs anarchistisch ervaren. De evolutie en fragmentatie van media helpen daar niet bij. Ook de democratisering rondom de vraag van wie het merk is, waarbij de stem van de klant, consument of andere belanghebbende zwaarder weegt dan die van de merkmanager, werpt de vraag op of de huidige communicatieprofessional voldoende is toegerust om regisseur te zijn en niet alleen deelnemer in de communicatie rondom het merk. Want hoe zorg je er in deze situatie als (eind)verantwoordelijke voor dat het merk consistent communiceert in vorm en inhoud? Dat de zo weloverwogen merkpositionering ook wordt waargemaakt in alle touchpoints van het merk en ook als zodanig wordt ervaren door interne en externe stakeholders.
Waarom deze mastercourse?
Er bestaan voldoende opleidingen die stilstaan bij de vraag wat merken zijn en waar ze voor staan, wat een positionering is, uit welke onderdelen een merkidentiteit bestaat en wat de elementen van merkcommunicatie zijn. De Mastercourse Merkmanagement richt zich daarentegen vooral op de
how to
van deze onderwerpen en begrippen. We geven antwoord op de vraag: hoe zorg je voor een succesvolle implementatie van de merkpositionering, zodat een consistente en duurzame merkbeleving wordt gerealiseerd? De Mastercourse Merkmanagement behandelt de management-, proces- en implementatiekant van het merk, van de merkidentiteit en van de merkcommunicatie. Aan de hand van de brand management life cycle, behandelen we elk van de stappen die doorlopen moeten worden om te komen tot een sterk merk. Deze Mastercourse leidt (marketing)communicatieprofessionals op om de regisseur te kunnen zijn van het merk. Onderstaande vragen komen aan de orde:
Hoe kan de organisatie rondom het merk het best worden ingericht? Welke taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden kunnen gedefinieerd worden?
Hoe zorg je ervoor dat het merk uitgangspunt wordt voor het gehele handelen van de organisatie?
Hoe kom je tot de beste merkpositionering voor jouw organisatie, en hoe vertaal je deze naar passende merkbouwstenen?
Hoe kan je ervoor zorgen dat alle brand touch points aansluiten op de merkpositionering? En welke tools kunnen hieraan bijdragen?
Hoe kun je onderzoeksresultaten van (bestaande) onderzoeken gebruiken om de merkprestatie te verbeteren?
Samengevat staat in deze mastercourse centraal hoe je de regie over het merk voert en hoe je er als merkeigenaar voor kunt zorgen dat je als merk waarmaakt wat je belooft.
Voor wie?
Ben je werkzaam in een senior (marketing)communicatiefunctie, kom je regelmatig in aanraking met vraagstukken rondom merkmanagement en zoek je vanuit verschillende invalshoeken (zowel theorie als praktijk) naar een fundamenteel en actueel inzicht in hoe je merken sterker kunt maken en efficiënter kunt organiseren? Dan ben je toe aan de Mastercourse Merkmanagement. Deze mastercourse geeft je de kennis, vaardigheden en het inzicht om het merk efficiënter en effectiever te managen. Na afloop ben je in staat om als regisseur van het merk te opereren en het merk bedrijfsmatiger te managen. Daarnaast biedt de mastercourse inzicht in de recente ontwikkelingen in het vakgebied, state-of-the-art cases, diverse praktijkprofessionals die hun inzichten met je delen, geïnspireerde mededeelnemers en een uitbreiding van jouw netwerk.
Programma
De classes vinden plaats op maandagavond van 17.30 tot 21.00 uur op de volgende data:
Maandag 16 december 2019
Merkorganisatie en merkoriëntatie
: alles over de interne organisatie rondom het merk: de drijvende kracht voor het ontwikkelen en kunnen uitdragen van het merk door Wendy Bolhuis, senior consultant brand management – VIM Group en Jennifer ten Have, merkmanager – Centraal Beheer;
Maandag 13 januari 2020
Merkstrategie en merkontwikkeling
: alles over hoe te komen tot de beste merkpositionering en het concretiseren hiervan voor toepassing in de organisatie door Erik Voskuijl, senior brand consultant – VIM Group en Jurgen Surstedt, senior manager merkmanagement – Interpolis.
Maandag 20 januari 2020
Merkimplementatie en Internal Branding
: alles over beleid en richtlijnen en procedures rondom brand touchpoints en het meenemen van medewerkers in een purpose gedreven merkstrategie door Jos Rake, project director – VIM Group, een internal branding-specialist, Wenka Booij, head of brand direction – ING en Bea Aarnoutse, internal branding-specialist – Proof;
Maandag 27 januari 2020
Merkevaluatie
: alles over de manier waarop het merk en haar bijdrage aan het bedrijfsresultaat gemeten kan worden en de manier waarop de resultaten kunnen worden gebruikt om de merkprestatie te verbeteren door Maarten Evertzen, head of digital – VIM Group en een nog te bepalen spreker.
Na afloop van deze mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat en worden je PE-punten geregistreerd in MyCareer!
AANTAL PE PUNTEN
Geldt alleen voor:
Register Marketeers
,
Senior Marketing Professionals
,
Senior Communication Professionals
,
Senior Digital Professionals
en
NIMA Qualified Lecturers
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
Bea Aarnoutse
Bea Aarnoutse
Internal Branding-specialist - Proof
Internal Branding-specialist - Proof
Erik Voskuijl
Erik Voskuijl
Senior brand consultant bij VIM Group
Erik is een ervaren brand- en marketingcommunicatie professional. Zijn ervaring heeft hij opgedaan bij internationale adverteerders, als Marcom manager bij American Expres en DTG in Londen en als marketeer in China en als consultant in brand management en brand implementatie. Daarnaast is Erik founder van Red Carpets.

Specialiteiten: Branding, digital branding, brand management, positioning, brand governance advertising, marketing strategy, marketing-communications, digital marketing, marketing in China.
Senior brand consultant bij VIM Group
Guy van Liemt RM
Guy van Liemt RM
Directeur EHERO & ESAA, owner van Liemt Marketing
Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en specialist in marketing, branding en marketingcommunicatie. Na internationale stages bij Unilever en Shell heeft Guy in verschillende brand management functies bij Procter & Gamble gewerkt om daarna de stap naar het ondernemerschap te zetten. Als onderdeel hiervan is Guy ook 6 jaar als partner en directeur aan bureauzijde werkzaam geweest. Thans werkt Guy voor een deel als docent-trainer, adviseur en spreker, en voor een deel als executive director bij EHERO (Erasmus Happiness Economics Research Organization), het kennis- en onderzoekscentrum van de Erasmus Universiteit over geluk in een economische context.

Guy is als voorzitter van de Internal Branding Company of the Year lid van de NIMA-hoofdjury bij de Dutch Marketing Awards. Daarnaast maakt hij deel uit van het RM College. Samen met Gert Koot schreef hij
Marketingcommunicatie in 14 stappen
dat eind 2018 werd uitgeroepen tot Marketing Studieboek van het Jaar. Guy spreekt frequent over marketing, branding, marketingcommunicatie, zingeving en geluk.
Directeur EHERO & ESAA, owner van Liemt Marketing
Jennifer ten Have
Jennifer ten Have
Merkmanager - Centraal Beheer
Merkmanager - Centraal Beheer
Jos Rake
Jos Rake
Project director VIM Group
Ervaren Senior Program Manager met een track record in de management consultancy industrie. Zijn specialiteiten zij onder andere Interim Management, Complexity Reduction, Information Technology, Brand Management en kennis management.
Project director VIM Group
Maarten Evertzen
Maarten Evertzen
Head of Digital bij VIM Group
Head of Digital bij VIM Group
Wendy Bolhuis SCP
Wendy Bolhuis SCP
Senior consultant brand management bij VIM Group
Wendy’s rol binnen VIM Group bevindt zich op de scheidslijn van communicatie, design en psychologie: een perfecte combinatie door haar achtergrond als Communicatiewetenschapper, Mediapsycholoog en (Industrieel) Ontwerper. Ze houdt zich als consultant bezig met de communicatieve kant van de huisstijl, en adviseert en begeleidt de klanten bij alle vraagstukken die hieraan gerelateerd zijn. Van het vertalen van strategische (organisatorische) uitgangspunten in concrete ontwerpbriefings tot advies over de inzet van communicatie om draagvlak voor (toepassing van) de huisstijl te bewerkstelligen.

Het vakgebied huisstijlmanagement is nog relatief nieuw. Door de rol bij VIM Group én haar werk bij de Universiteit Twente, waar ze één dag in de week werkzaam is als docent en onderzoeker, is zij in staat om een bijdrage te leveren aan het ontwikkelen en uitdragen van dit vakgebied.
Senior consultant brand management bij VIM Group
Wenka Booij
Wenka Booij
Head of Brand Direction - ING
Head of Brand Direction - ING

1335 Views - 17/12/2019 Last update
art
lc 3438
nbc congrescentrum, nieuwegein

Event from
nima.nl

Are you an event organizer?
Create events for free. They will be immediately recommended to interested users.
Create event

Nearby hotels and apartments

nbc congrescentrum, nieuwegein

Browse other venues in Nieuwegein
Discover now

The best nearby experiences from our partners


Discover more events in Nieuwegein
Discover now


lc 3438
nbc congrescentrum, nieuwegein

Event from
nima.nl


Are you an event organizer?
Create events for free. They will be immediately recommended to interested users.
Create event
 
 
 
 
Your changes have been saved.